728x90
Maymunlar Patatesler Ve Berlin Opera Binası Kitabının Konusu Nedir? Moris Levi'nin Kitabı Yayınlandı!

Maymunlar Patatesler ve Berlin Opera Binası kitabının konusu nedir? Yazar, gazeteci ve iÅŸ insanı Moris Levi'nin üçüncü kitabı olan Maymunlar Patatesler ve Berlin Opera Binası kitabının konusu ile ilgili bilgiler internette araÅŸtırılmaya baÅŸlandı. Peki Maymunlar Patatesler ve Berlin Opera Binası kitabının konusu nedir? Cevaplar haberimizde..

 

Maymunlar Patatesler ve Berlin Opera Binası kitabının konusu nedir? Yazar, gazeteci ve iÅŸ insanı Moris Levi'nin üçüncü kitabı olan Maymunlar Patatesler ve Berlin Opera Binası kitabının konusu ile ilgili bilgiler internette araÅŸtırılmaya baÅŸlandı. Peki Maymunlar Patatesler ve Berlin Opera Binası kitabının konusu nedir? Cevaplar haberimizde..

 

Maymunlar Patatesler ve Berlin Opera Binası kitabının konusu nedir?

 

Bir Yazar düÅŸünün ki 100 tarihi öyküyü seçip araÅŸtırarak ak üstüne kara yazıya döktüklerini derlediÄŸi kitabının önsözüne de bir tarihi olayı hikaye ederek baÅŸlamış olsun. Dahası bu önsözünde tarih yapanların gerçeÄŸiyle tarih yazanların, gerçeÄŸi eÄŸip bükmeleri arasındaki yaman çeliÅŸkiyi birazcık da derviÅŸane bir üslupla gözler önüne seriyor olsun.

 

Moris Levi kitabına aldığı bu öykülerinde; kimi zaman aylarca süren bir savaşın sadece birkaç saate sığabilen bir bölümüne spot ışıkları tutuyor, kimi zaman upuzun bir bilimsel ya da siyasal yaÅŸamın birkaç dakikalık bir bölümünü mercek altına alıyor, kimi zaman bir keÅŸfin, bir icadın arka planındaki zorunluluÄŸu ya da rastlantıyı cımbızlıyor, kimi zaman da taşı gediÄŸine koyan diyaloglarla okurun beyninde tsunamiler üretiyor. Bütün bunları yaparken de o kupkuru tarihî olayları ele aldığında öylesine imbikleyip damıtıyor ki, yazıya döktüÄŸünde öyküler saflaÅŸmıyor, aksine yeni bir tat, yeni bir renk, yeni bir tını, yeni bir koku kazanıyor ve böylece tanıdık kiÅŸiler, bildik olaylar adeta yepyeni kimliklerle karşımıza çıkar oluyor. Dahası konu tarih olduÄŸunda “olmuÅŸun deÄŸiÅŸtirilemezliÄŸi ile olmamışın bilinemezliÄŸi” temel kuralı bir anda sanki gözlerden silikleÅŸir gibi oluyor ve okur; öykü ÅŸöyle veya böyle bir baÅŸka ÅŸekilde sonuçlansaydı biz bugün tarihi nasıl anımsardık düÅŸüncesinin labirentleri arasında dolaÅŸmaya baÅŸlıyor. Kitabın sonuna gelindiÄŸinde okunması kolay bir tertiple adeta bir saç örgüsü gibi dizilen birbirinden bağımsız öyküler bu sefer somutlaÅŸan bir biçimde bütünlüÄŸe ulaşıyor ve kendilerini okurun hayal hanesinde mayalanmaya bırakıyor.